Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí

Publikováno 10. 9. 2017 | Člověk v tísni - Programy sociální integrace Praha
Hledáme do svého týmu dobrovolníky pro doučování dětí z rodin ohrožených sociálním vyloučením.
Platná
Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Proč využít tuto příležitost: 
Praxe v sociální a vzdělávací sféře
Vhled do odlišného kulturního prostředí
Možnost účastnit se vzdělávacích, teambulidingových či volnočasových aktivit organizovaných Člověkem v tísni
Zázemí velké a stabilní neziskové organizace
Jak dobrovolník pomůže: 
Pomoc dítěti s pochopením školní látky
Podpora a motivace dítěte k dalšímu studiu
Kultivace přístupu rodiny ke vzdělání
Pozitivní vzor pro dítě ze sociálně znevýhodněného prostředí

Staň se dobrovolníkem!

Člověk v tísni, o.p.s. hledá do svého týmu v pražské pobočce Programů sociální integrace dobrovolníky pro doučování dětí z rodin ohrožených sociálním vyloučením. Jedná se o unikátní příležitost, jak získat cennou praxi v sociální a vzdělávací oblasti pod křídly jedné z největších neziskových organizací v Evropě.

Jak to funguje?

Dobrovolníci docházejí jednou týdně na dvě hodiny přímo do domácnosti, kde dítě žije. Pomáhá mu s pochopením školní látky, s domácí přípravou, s rozvojem všeobecného přehledu a hlavně s motivací. Zároveň prostřednictvím klientské databáze sleduje a zapisuje jeho pokrok. Dobrovolník pod dohledem koordinátora také pracuje s rodiči dítěte, snaží se pedagogizovat celé rodinné prostředí a je v kontaktu se školou.

Náplň práce

Doučování dítěte pocházejícího z prostředí ohroženého sociálním vyloučením přímo v jeho domácnosti dvě hodiny týdně

Systematická příprava na doučování, sledování dlouhodobých vzdělávacích cílů a zvyšování motivace dítěte a jeho rodičů do učení

Sledování a zapisování pokroku doučovaného dítěte do klientské databáze

Komunikace s koordinátorem doučování, s rodiči dítěte a se školou

Účast na školeních zvyšujících kompetence doučujících dobrovolníků a na supervizních setkáních

Požadujeme

Trestní bezúhonnost

Spolehlivost

Samostatnost

Schopnost pracovat na dlouhodobých cílech a trpělivost

Otevřenost, empatii a rozvinuté sociální a komunikační dovednosti

Zájem o práci s dětmi a o dlouhodobější spolupráci

Zkušenosti s učením či doučováním jsou výhodou, ale ne podmínkou