Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí

Publikováno 10. 9. 2017 | Člověk v tísni - Programy sociální integrace Praha
Hledáme do svého týmu dobrovolníky pro doučování dětí z rodin ohrožených sociálním vyloučením.
Platná
Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Proč využít tuto příležitost: 
Praxe v sociální a vzdělávací sféře
Vhled do odlišného kulturního prostředí
Možnost účastnit se vzdělávacích, teambulidingových či volnočasových aktivit organizovaných Člověkem v tísni
Zázemí velké a stabilní neziskové organizace
Jak dobrovolník pomůže: 
Pomoc dítěti s pochopením školní látky
Podpora a motivace dítěte k dalšímu studiu
Pozitivní vzor pro dítě ze sociálně znevýhodněného prostředí

Staň se dobrovolníkem!

Člověk v tísni, o.p.s. hledá do svého týmu v pražské pobočce Programů sociální integrace dobrovolníky pro doučování dětí z rodin ohrožených sociálním vyloučením. Jedná se o unikátní příležitost, jak získat cennou praxi v sociální a vzdělávací oblasti pod křídly jedné z největších neziskových organizací v Evropě.

Jak to funguje?

Dobrovolník dochází jednou týdně na dvě hodiny přímo do domácnosti, kde dítě žije. Pomáhá mu s pochopením školní látky, s domácí přípravou, s rozvojem všeobecného přehledu a hlavně s motivací. Zároveň prostřednictvím klientské databáze sleduje a zapisuje jeho pokrok. Dobrovolník má podporu formou styčné osoby - koordinátora, který rovněž pracuje s rodiči dítěte, je v kontaktu se školou a snaží se tak pedagogizovat celé rodinné prostředí.

Náplň práce

  • Doučování dítěte pocházejícího z prostředí ohroženého sociálním vyloučením přímo v jeho domácnosti dvě hodiny týdně
  • Systematická příprava na doučování, sledování dlouhodobých vzdělávacích cílů a zvyšování motivace dítěte do učení
  • Sledování a zapisování pokroku doučovaného dítěte do klientské databáze
  • Komunikace s koordinátorem doučování
  • Účast na školení zvyšujícím kompetence doučujících dobrovolníků a na intervizních setkáních

Požadujeme

  • Trestní bezúhonnost
  • Spolehlivost
  • Samostatnost
  • Schopnost pracovat na dlouhodobých cílech
  • Otevřenost, empatii, trpělivost a rozvinuté sociální a komunikační dovednosti
  • Zájem o práci s dětmi a o dlouhodobější spolupráci
  • Zkušenosti s učením či doučováním jsou výhodou, ale ne podmínkou