Dobrovolnický program divadla Studio Hrdinů

Dobrovolnický program divadla Studio Hrdinů

Rubrika: Kultura, Dobrovolnická příležitost

Vydáno: 1.10.2014

Share |

Přečteno: 2614krát

Dobrovolníci tvoří nedílnou součást naší organizace a bez jejich pomoci bychom nemohli naplňovat naše cíle a poslání, realizovat konkrétní programy nebo udržet vyrovnaný rozpočet. Dobrovolníky zapojujeme do organizace několika způsoby, od dlouhodobých spoluprací po jednorázové. V počátcích naší činnosti jsme využívali dobrovolníky zejména při vytváření zázemí, stěhování a úpravě prostor organizace, v průběhu divadelních sezón postupně zapojujeme dobrovolníky i do ostatních sfér práce v divadle.

Systematicky se zaměřujeme na získávání dobrovolníků z obyvatel Prahy a jejího okolí. Kromě řídkých případů, kdy se našimi dobrovolníky stávají senioři nebo studenti středních a vysokých škol, kteří tak získávají i praxi pro své obory, jsou jimi především zaměstnaní lidé. S vděkem jsme ale otevřeni všem, kteří chtějí svým umem a časem přispět k naší činnosti.

Při příchodu nového dobrovolníka se snažíme společně nalézt oblast, která by ho zajímala a rozvíjela jeho předpoklady. Důležité je také pojmenovat, kolik času je schopen a ochoten dobrovolnické činnosti u nás v divadle věnovat.

Dobrovolníci tak můžou například nepravidelně vypomáhat ve foyer divadla jako uvaděči, šatnáři, pokladní, kde napomáhají vytvářet atmosféru pro diváky. Tuto činnost vykonávají dle svých časových možností. Odměnou jim je kromě praxe a sociálních kontaktů možnost našich flexibilních „služeb“ a benefitů, například navštěvovat naše představení zdarma a získat výrazné slevy pro jejich blízké. V den představení je potřeba k zajištění hladkého průběhu ve foyer divadla tří až čtyř dobrovolníků, kteří nám pomohou s poskytnutím profesionálního servisu našim divákům.

Pokud mají dobrovolníci zájem být více u procesu vzniku představení a mají časovou kapacitu navštěvovat zkoušky, je zde též několik možností, jak takové dobrovolníky zapojit. Zde pak záleží na tom, která z oblastí ho zajímá. Z takovéto spolupráce pak vznikají pozice jako asistent/ka režie, asistent/ka scénografa/kostýmního výtvarníka nebo také např. inspicient/ka. Tato spolupráce je pak přirozeně časově náročnější a obnáší také zodpovědnost přípravy daného představení v den reprízy, starost o rekvizity a kostýmy a také o zabezpečení hladkého průběhu v případě, že se s inscenací hostuje v jiném městě.

Dalším druhem spolupráce, která v našem divadle s dobrovolníky vzniká, je zapojení dobrovolníků jako herců. V současné chvíli máme na repertoáru tři inscenace, ve kterých dobrovolníci vystupují: Den opričnika, Krev Wälsungů a Sněhurka. Ve všech případech jde o malé role, které lze jednoduše alternovat, jelikož základem dobrovolnické činnosti je dobrovolnost – tedy kdykoli musí být možnost tuto spolupráci ukončit.

Takovéto obsazení dobrovolníka pak znamená, že musí mít možnost účastnit se předem určeného počtu zkoušek a nadále mít v ideálním případě čas účinkovat alespoň v jedné z repríz v měsíci. V každém z výše uvedených představení je na reprízu potřeba vždy minimálně 7-10 hereckých dobrovolníků a každý z nich má alternaci.

Z naší téměř dvouleté zkušenosti dokážeme ocenit motivaci dobrovolníka stát se součástí Studia Hrdinů - jak tvůrčím tak i organizačním způsobem - a toto propojení je pro nás zásadně důležité a také vzájemně obohacující.

Důležitým bonusem plynoucím ze spolupráce s dobrovolníky je mimo jiné zpětná vazba, kterou nám nabízí tito spolupracovníci „z venku“. Často se stává, že nám dobrovolníci pomůžou vyřešit problém, nalézt nové řešení či dodat potřebný kontakt. Již v několika případech se také stalo, že se z našeho dobrovolníka stal náš kolega/kolegyně, protože se při obsazování určité pozice ukázal/a být ideálním kandidátem; měl/a před ostatními mimo jiné velikou výhodu znalosti naší organizace.

V tuto chvíli s námi spolupracuje více než 60 dobrovolníků a nadále plánujeme náš dobrovolnický program rozvíjet. Výzvy děláme jednou do roka, ale noví zájemci o dobrovolnictví jsou u nás kdykoli vítáni!

www.studiohrdinu.cz

Kontakt:

Klára Mišunová

Koordinátor dobrovolníků / produkce

klara.misunova@studiohrdinu.cz

777862614


Novinky

10. 8. 16

Volná místa-supervize a výcvik koordinátorů dobrovolníků

HESTIA - Centrum pro dobrovolnictví, z. ú. otvírá nový běh Supervize koord...

16. 7. 16

Dobrovolnická fotosoutěž

je tady! Přihlas své fotografické dílo na téma dobrovolnická práce a vyhra...

23. 6. 16

Podpoříme mladé Dobro-druhy, které baví pomáhat – zapojte se!

Vyhlášení programu Dobro-druzi zaměřeného na rozvoj filantropických aktivi...

10. 6. 16

Pomocníci se našli díky Databázi dobrovolnických příležitosí

Ve středu 8. června jsme se sešli na zahradě DS Zvonková v Praze 10 na akc...

30. 5. 16

Dobrovolnicví jako důležitý signál pro personalisty

Dobrovolnické působení hraje také nezanedbatelnou roli při rozhodování per...

14. 5. 16

Státní politika vůči nestátním neziskovým organizacím na léta 2015 – 2020

Zásadní materiál o podpoře neziskového sektoru z vládních kruhů obsahuje v...

10. 5. 16

Deset let Amelie a zajímavosti o jejích dobrovolnících

Newsletter Amelie jaro 2016

28. 4. 16

Dobrovolnik.cz na NGO marketu

Restart portálu DObrovolnik.cz a Databáze dobrovolnických příležitostí, na...

22. 4. 16

DOBROVOLNICTVÍ V OLYMPIJSKÉM PARKU

V srpnu otevře Český olympijský výbor při příležitosti her v Riu park u vo...

13. 4. 16

Jarní úklidy přírody v celé ČR

Kromě akce UKLIĎME ČESKO, která se uskuteční tuto sobotu 16. dubna a stále...

1. 4. 16

Finance pro DC na Vysočině

Dobrovolnická centra na Vysočině můžou žádat o krajskou dotaci. Rozděleno ...

21. 3. 16

Ukliď skládku, vyhraj kameru!

Ukliďme svět, ukliďme Česko ve spolupráci s firmou Canon vyhlašují soutěž ...